torsdag 24. mars 2011

Gjenbrukskalender

Denne fine kalenderen fra 1970, med Pusjkin-sitat og illustrasjon for hver måned, fant jeg i et støvete antikvariat i St. Petersburg i 2009. Jeg kjøpte den fordi jeg syntes den var fin og tenkte egentlig ikke så mye over den, før jeg flyttet i begynnelsen av 2010. Da dukket den opp igjen, og til min store glede oppdaget jeg at datoene stemte med ukedagene! Den fikk hedersplassen i vinduskarmen, og var til både nytte og fryd året gjennom.



Nå som vi skriver 2011 ligger den stort sett vel forvart i en skrivebordsskuff, men bare vent til 2016 - da ryker den fram! Det er jammen flott at året kommer igjen og igjen.

Hvis du av en eller annen grunn trenger kalender mer enn hvert 6. år, kan du jo lage en kalender av denne typen. Alt du trenger er en sprittusj, white-board-penn og white-board eller lignende.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar