fredag 11. mars 2011

Muffins. Ikke cupcakes.

Jeg bor slett ikke i noe studenterhjem, ikke i ordets sedvanlige betydning, men jeg bor i et hjem. Og det er studenter i det. Så det er i grunn ikke store friheten jeg har tatt meg.

Hjemmet mitt styrer jeg med passe løs hånd, og gjør det måtelig bra. Faktisk så bra at jeg bestemte meg for å opprette en blogg om det. Det er nemlig ikke alltid så mye som skal til for å få pengene til å strekke litt lenger, og jammen meg bli sunnere og mer miljøvennlig i samme slengen.

Du kan jo bake disse muffinsene og tenke litt over det.


Bærmuffins

3 dl hvetemel
3 dl fin sammalt hvete
1 1/2 dl grov sammalt hvete
2 dl sukker
4 ts bakepulver
1/2 ts salt

Blandes sammen i en bolle.

 2 egg
1 1/2 dl appelsinjuice
2 dl melk
1 dl olje

Vispes sammen, og røres deretter sammen med den andre blandingen. 

3 dl frosne skogsbær

Vendes forsiktig inn i røra. 

Fordel røra i former og sett på en stekeplate. Stekes på nederste rille ved 200 grader i 15 minutter. Avkjøles på rist.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar