onsdag 1. juni 2011

Mat når jeg ikke vil lage mat

I blant orker jeg rett og slett ikke å lage mat. Det vil si, noen minutters matlaging skulle jeg da fått til, jeg bare orker ikke tanken på å finne en oppskrift, måtte ta på meg sko, gå de 50 meterne det er til butikken, kjøpe det jeg trenger, og gå HELE VEIEN tilbake igjen. Men da dropper jeg det, og tar heller en ekstra titt på hva jeg har i skapet.


Denne gangen ble det en gulrot og et hvitløksfedd fra kjøleskapet, litt frossen brokkoli, en halv boks med vannkastanjer, noen valnøtter og smulene fra en nudelpakke som har ligget innerst i skapet i månedsvis. Jeg kokte nudlene, stekte resten, og blandet alt med en saus av 2 ss soyasaus, 1 ss sweet chili-saus, 1/2 ss maizena, litt vann og litt pepper. Totalt tok det rundt 10 minutter. Godt ble det.

Og jammen slapp jeg ikke turen i butikken.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar