tirsdag 21. februar 2012

Pesto +

Hva gjorde jeg i dag da jeg kom hjem og oppdaget at min kjære hadde spist opp restematen jeg hadde planlagt å ha til middag? Kastet jeg alle klærne hans ut av vinduet, i beste amerikansk chick-flick-stil? Vart eg vreid som Ving-Tor då han vakna?

Neida. Jeg er nemlig en ekstremt rimelig person. Dessuten har jeg et ganske velfylt kjøkkenskap. I dag inneholdt det blant annet et glass pesto. Mange mener at pasta og pesto er et måltid i seg selv – jeg synes det blir litt i enkleste laget. Det skal imidlertid ikke mye til for å gjøre det til et festmåltid, og det i en fei!

Jeg vil tro at det går fint an å bytte ut eller sløyfe alle ingrediensene (ikke på én gang – da blir det ikke så mye mat), men hvis du dropper pestoen ville jeg stekt et presset hvitløksfedd eller to sammen med soppen (også ville jeg kalt det noe annet enn pasta med pesto).


Pasta med pesto pluss
1 middagsporsjon + en lunsj

Pasta (penne er bra)
4 sjampinjonger
2–3 ss pesto
En lite neve soltørkede tomater, 
strimlet
En neve valnøtter
Parmesan

Sett på pastavann, og ha i pastaen når det koker.

I mellomtiden kutter du sjampinjongen i skiver og steker den.

Når pastaen er ferdig, blander du inn stekt sjampinjong, pesto, soltørkede tomater, valnøtter og høvler parmesan over. Og mer er det ikke.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar